Виробнича первинна організація
Київського УВП №4 УТОС
Збут на перше місце |
|
Прочитавши матерiал "Вiзитна картка - товарна продукцiя", надрукований у "Променi" №7-8 вiд 21.02.05р., хочеться висловити деякi свої мiркування. Ще не так давно вci виробництва працювали на кiнцевий результат. Дуже важливо було скiльки вироблено товару, скiльки видано "на гора" вугiлля, скiльки перевезено та ні. Але за останнiй час все кардинально змiнилося. Сьогоднi головним кiнцевим ре-зультатом є можливість продати вироблений продукт. Саме це є одним з головних показникiв ринкової економiки, ним користуються засновники виробництв, менеджери, iнвестори. Чи є необхiднiсть заснування саме таких виробничих потужностей, чи необхiдно ix сьогоднi вдосконалювати, чи може краще переорiєнтувати? А чи потрiбно вкладати кошти саме в це виробництво, адже кінцевий результат - це те, чи буде змога продати вироблений товар i отримати прибуток. Саме прибуток дaє можливiсть розвивати виробництво. Адже зараз, на початку 2005 р. лише на складах УВО та УВП УТОС лежить більш як на 23 млн. грн. готової продукції. А це нереалiзованi можливостi, несплачена заробiтна плата, припинився рух оборотних коштiв. Одже, зрозумiло, що найголовнiшим в процесi пiдготовки, виробництва його органiзації, вдосконалення, реорганiзацii є збут. Розрахунок будь-якого виробництва € можливий збут кiнцевого продукту тоді і тільки тоді є сенс виробництва коли є збут, рентабельність, прибуток. Тобто про можливiсть збуту виготовленого виробу ми повиннi думати на Bcix технологiчних процесах: вiд моменту вивчення ринку, попиту, заготівлі основного процесу виробництва перевірку його технічних характеристик, якості i до останньої стадії пакування товару. Iнколи нашi виробники розмiрковують так - головне випустити мiсячний обсяг, людям потрiбна зарплата, а вже хай потiм якось там продають. Не продадуть зараз, то можливо продасться потім. А що якщо не продасться? Закінчиться термін зберігання. Попсується упаковка. Саме тому на кожному виробництвi досить важливо мати якийсь аналiтичний центр, що займався би аналiзом можливостi збуту саме цієї продукції, маркетингом мiсцевих ринкiв, великих ринкiв держави, таких як, наприклад, Харкiвський, Хмельницький, Чернiвецький, Одеський, а також великих мегаполiсiв, якi, як правило, Iз-за кількості проживаючого населення, мають досить велику купiвельну спроможнiсть. Також дуже важливо вивчати та враховувати напрямки руху товарів, можливiсть їx проходження за кордон. Адже не секрет, що деякi з наших пiдприємств частково працюють на закордонного споживача. Тому нам потрiбно впритул пiдiйти до застосування такого нового напрямку як системний менеджмент якостi. Все-таки потрiбно витрачати кошти на сертифiкацiю продукції. Добре було б пройти ICO 9001. Ми бачимо, що полiтика Українського уряду направляє розвиток наших товаровиробникiв на отримання статусу країни з ринковою економiкою, а за цим - входження в СОТ, потiм асоцiйоване членство в євросоюзi та майбутнiй вступ до ЄC.. Все це говорить про те, що потрiбно готувати себе, своє виробництво до мiжнародної конкуренції, в тому числi i товарами, що виготовляються нашими пiдприємствами, пiдводячи їx до рiвня мiжнародної сертифiкацiї, хоча, на жаль, мiжнародний сертифiкат якостi не має акредитацiї в Україні. Йде серйозна розмова про створення вiльних ринкiв на кордонах, де буде можливiсть бiльш вiльно переправляти товар як за кордон, так i отримувати товаропотiк сюди в Україну. А це вже суттєва конкуренцiя, причому з виробниками iнших країн, Саме до цього потрiбно готуватись вже зараз, Якiсть виробiв, їx вартість, дизайн, упаковка - все це має зараз досить суттєве значення. А коли ввійдемо в ці організації то вага цих питань збільшиться в рази. Нам потрiбно змiнити своє ставлення щодо європейських виробiв, За багато десятиріч ми звикли, що європейське - це завжди дуже якiсне i красиве, i в бiльшостi це дiйсно так, Але треба сказати, що все ж таки е i в €вропi рiзнi дешевi товари, а це каже про те, що вони тiльки красивi, а щодо якостi, то це питання, €вропа звикла до сучасного дизайну, до красивих упаковок, Але все ж i там е люди з невеликою купiвельною спроможнiстю, для яких виготовляються дешевi товари. Врахувавши те, що у нас виробництво iз-за невеликої заробiтної плати повинно бути трохи дешевшим, нам потрiбно прораховувати можливiсть виходу на європейський ринок, Правда, тут нам спочатку потрiбно проаналiзувати весь виробничий ланцюжок: сировина - нашi цiни, технологiя виробництва - впровадження сучасно'i, обов'язково дизайн - новiтнiй свiтовий та можливiсть доставки на європейський простiр. Тобто вже сьогоднi найбiльш передовi виробництва УТОС, такі як Керч, Сiмферополь, Вiнниця, Полтава та iH" повиннi робити першi кроки, направленi на проходження нашого товару на євроринок. И я знаю що дехто з них вже є поставщиком своїх товарів в Європу і думаю що це досить стійка тенденція розвитку, впевненість в завтрашньому дні. Адже нашi вироби, в основному, досить якiснi, хоча 'ix дизайн, упаковка ще на низькому piвні, Потрiбно розумiти, що весь вал виробiв утосiвських пiдприємств направлений на евро-азiйський простiр, але ж Росiя i Україна ось-ось стануть членами СОТ, пiдвищиться конкуренцiя, вимоги до товарів. Вже сьогоднi ми повиннi зрозумiти, що євроринок майже в 6 разiв бiльший, анiж росiйський. Щоб просувати свiй товар в Європу, знати все про цей процес, нам потрiбно спiвпрацювати з торгово-промисловою палатою України, Скоро при нiй повинен вiдкритися ЄвроlнфоЦентр, який буде надавати вичерпну консультацiю про можливi варiанти продажу товарів на ринках Європи. Тут ми значно вiдстаємо, адже по всiй Європi таких €вроlнфоЦентрiв працює 243, Тiльки в невеликiй Болгарiї їx вже працює 8. Тому, думаю, - це наше стратегiчне направлення. Поступово ми повиннi рухатись в цьому напрямку. Наша держава поступово, але все тiснiше i тiснiше буде спiвпрацювати з €C, Це - напрямок. Але окрім цього, президент України проголосив, що створить 5 млн. робочих місць. Найбiльша частина з них буде - це малий та середнiй бiзнес. А це вже серйозна конкуренцiя для пiдприємств нашого Товариства. Щоб не "впасти" в конкурентнiй боротьбi, нам вже сьогоднi потрiбнi якiсь суттєві кроки у визначеному напрямку. Одна iз iдей могла б бути наступна: шукати можливiсть залучення iнвестицiй, або ж бiзнеспроектів з сусiднiх країн - Польщi, Чехiї, Словаччині, Угорщини, врахувавши недалеку вiдстань, для виробництва на наших пiдприємствах їx замовлення на виготовлення певних виробів з тим наміром, щоб потiм їм же вiдправляти готову продукцiю, або ж продавати її тут, Сенс е в тому, що виробництво У нас значно дешевше iз-за енергозатрат, оплати робочої сили, податкiв та ін. Отже, сьогоднi Товариство напередоднi великих випробувань, Виробництво нових товарів, їx збут сьогоднi потребують серйозного аналiтичного пiдходу для майбутнього сталого розвитку.
Михайло Новосецький, голова ВПО Київського УВП №4 УТОС. |